söndag 17 maj 2009

Att ha ett desperate housewives avsnitt, tre gossip girl avsnitt liggandes på datorn har gjort att mitt pluggande idag har skjutits upp, men nu äntligen har jag fått det gjort som vi skulle tills vi ska mötas med min grupp igen imorgon -skönt!

Min söndag har idag sett ut följande: jag har tagit en lång (läs: välbehövlig) sovmorgon, bakat dubbel sats med bröd, bakat en drömtårta, ätit frukost vid klockan 17 (!), jag skyller på att Anton jobbat natt så han klev upp runt klockan 16 idag, tittat på söndagsparty och även varit och handlat. Ångesten över att jag inte varit utanför dörren med än ca 15 minuter när jag var och handlade kan vi väl strunta i och försöka dämpa den genom att tänka att det är vardag för någon som varit ute och svirat hela natten på avenyn, den ångesten slipper jag ju tänka på eftersom jag faktiskt befann mig i Johanneberg hos Mickan och tittade på Eurovision song contest. Jag drog mig hem när ungefär hälften av rösterna var avslöjade, såg inget nöje i att sitta där och titta på alla översminkade, falsk-leende personer som nervöst drog deras lands röster när vinsten redan var avklarad.

Imorgon väntar det grupparbete klockan 14 och innan dess så ska jag träna, träna bort allt godis och chips från igår var väl tanken. Nu ska jag äntligen få lägga mig och titta på mitt älskade gossip girl och invänta morgondagen.

Den här veckan kommer nog bli väldigt bra, på onsdag ska vi skicka in vårat arbete och jag hoppas att vi blir klara på tisdag och slipper träffas på onsdag också. Det kanske blir så att vi åker till Tjörn på tisdag, det ryktades om grillning. På fredag tar jag och Anton tåget till Ed för att bli upphämtade av pappa och Marie till en härlig helt i Nössemark med även Cornelia och Emil.

Nu blir det borstning av gaddarna med el-tandborsten, jag följer snällt tandläkarens råd även om det tar dubbelt om inte trippelt så lång dit och även ger mig fruktansvärt kli i näsan av vibrationen från tandborsten så gör jag det.

Avslutar med lite bilder på min vacka syster




(Cornelia längst till höger i bild (cowboy)


1 kommentar:

Cornelia sa...

Haha, där har du verkligen rotat fram alla godingarna ;-) Nu har väl jag ett par innestående skulle man ju kunna säga! Syns i helgen snyggo! Kram