söndag 3 maj 2009

Liseberg

Efter att ha haft världens tråkigaste fredag med bara tv-tittande, godis och tristess eftersom Anton jobbat natt och sedan sovit jättelänge hade vi idag världens bästa dag istället. Jag hade fått order av Anton att väcka honom klockan 12 när han endast sovit tre timmar efter en arbetsnatt. Vi åt en bamsefrukost med grape, kiwi, müsli, juice och hembaktbröd, vi hämtade sedan upp tvätten som jag haft att göra med redan sedan klockan 8 som nu var klar! När vi hade gjort i ordning allt så tog vi bussen ner till korsvägen och sedan in på Liseberg. Eftersom vädret inte var toppen så åkte vi inga karuseller men gjorde av med lite pengar på diverse hjul. Anton var en enda som vann, 5 st center(choklad)-kakor. Jag hade tur i en sådan där automat med gosedjur där jag fick två st på ett försök och var nöjd. När vi gjort några timmar där så gick vi ut från liseberg och jag blev bjuden på restaurang av Anton. Det kan man kalla världens bästa dag, i alla fall efter två helt otroligt tråkiga.

Anton ligger nu redan och sover sedan en halvtimma tillbaka. Han somnade här i soffan redan när klockan var halv nio så det var lika bra för honom att gå och lägga sig när han ska upp klockan fem imorgon för att avsluta sin utbildning. Det är nog första gången som han lägger sig tidigare än mig, känn väldigt konstigt att han sover när klockan är lite över nio.

Imorgon ska jag till skolan igen, men missar tyvärr min föreläsning eftersom jag ska till tandläkaren på återbesök, och jag har slarvat med tandtråden, hoppas han inte märker någonting.

Nu ska jag fortsätta titta på tv här i min ensamhet och ladda för den nya veckan som startar imorgon.

1 kommentar:

Cornelia sa...

Helooo, vet faktiskt inte vart din sån är, och inte heller varför jag har min, men jäkligt roligt är det iaf!:-) Frågan är bara hur jag fick plats?Puss