måndag 20 april 2009

Dagen D väntar imorgon

Uach jag är så nervis, jag ska ha mitt anförande imorgon och prata inför klassen om hur makten mellan staten och kommunen förändrats från 50-talet och framåt, det är jättejobbigt att försöka få det låta som om jag kan det här som ett rinnande vatten när det enda jag vet om det är uppsnappat från en kursbok, varför är inte jag lite äldre och sjukt intresserad av det här? vore lite roligare att lägga in lite personliga infallsvinklar. Inatt drömde jag även att jag hade gjort det och att det gick så galant, gud vilken besvikelse det blev när jag vaknade och faktiskt insåg att jag inte hade gjort det. Jag har i alla fall suttit några timmar idag på biblioteket och sedan varit och tränat för att kunna dämpa nervositeten och det hjälpte faktiskt. stundtals idag har jag faktiskt kännt mig riktigt peppad, att jag skulle kunna stå inför hela Göteborg och prata men sedan dimper nervositeten i kapp en. Jag försöker tänka allt på en skala melan 1-10 där en 10 resulterar i det värsta som skulle kunna hända i ditt liv, vad är egentligen det är 5-10 minuters prat inför ett tiotal klasskompisar, kom igen? nu börjar vi peppa igen för imorgon vid den här tiden så kommer jag vara så himla nöjd.

Vi har nyss lagat korvstoganoff här hemma och innan dess så pratade jag med mamma och fick lyssna på hennes nya ringsignal till mobilen, det var någon remix av hönor som kacklade, jag sa till mamma att det är lika bra att pierca sig i näsan och bli en riktigt fjortismamma, hon tyckte inte alls det var skämmigt med den ringsignalen, men sedan får man ju tänka att hon faktiskt älskar cascada, ladygaga, botten anna med en blandning av lasse stefanz, haha. ( Jag skojar lite med dig nu mamma, precis som Cornelia också brukar göra på bloggen)

Annars har det inte hänt så mycket, jag har mest varit upptagen med böckerna, ändra fodral på soffan (från vitt, till blått, till rött) och den röda är helt solblekt så det blir nog tillbaka till blått imorgon eller vitt som Anton vill. Nu ska jag ta mig i kragen och läsa igenom et jag ska säga en gång till och kanske gå och fjäska och försöka få lite tröst hos Anton i dess nervösa tider.

1 kommentar:

Cornelia sa...

Åh, vet precis hur du känner dig, men imorgon kommer du vara så nöjd med dig själv. Haha, mamma kanske borde börja med Buffalo-skor också?? Lycka till imorgon sötnöt! Puss