tisdag 10 mars 2009


Nu har hemtentan anlänt, vi fick den idag och nu börjar jag känna av att det är på riktigt.
Vi slutade klockan tio, vi var ett gäng som satte och på vanilj och åt frukost och diskuterade lite kring frågorna på hemtentan. När vi sedan splittrades gick jag till biblioteket i några timmar och fick ganska mycket nedskrivit till starten på en fråga.

Jag har väldigt mycket roligt at berätta från helgen. I torsdags var jag ute med Amanda på valand, vi dansade hela natten och tog taxi hem när klockan slagit tre, fredagen bestod sedan av skola och slapp hela kvällen. I lördagskväll var det dags för fest igen, Anton var bjuden hem till en kompis som fyllde år på en killförfest så jag ringde Amanda som jag sedan åkte till. Efter några timmar där av tjejsnack skildes vi åt, jag mötte upp grabbarna på kungsportsplatsen och gick vidare till ritz medan Amanda tror jag hamnade på Valand igen. Kockan hann bli mycket och vi var hemma ganska sent men det var en väldigt rolig kväll. På söndagen kom Farmor, pappa och marie på besök som jag berättade om i det inlägget innan. På söndagkväll åkte jag till Chapmans torg och mötte upp Mikaela som precis hade slutat jobbet, vi tog en promenad till Kellys och delade på en pizza innan resten av klassen skulle komma. Vi blev inte så många men vi hade roligt. När klockan blir halv tolv bestämmer vi oss för att åka hem men när vi kommer till Vasaplatsen inser vi att vi inte vill åka hem än så jag och moa följer med Mikaela hem, äter godis, dricker lite vin och sover sedan över där. Igår så var jag trött och kände att det hade blivit ganska mycket fest den veckan som varit. Den här veckan ska defenitivt bli lugnare.

Nu ska jag äta farmors hemlagade kött bullar och sedna lägga mig och läsa för resten av kvällen.
Imrgon börjar våra fältförlagda studiedagar. Imorgon ska vi befinna oss i biskopsgården, på ons i högsbo och på tors i hisingsbacka och besöka olika arbetsplatser, kommer bli skönt med lite omväxling.

Inga kommentarer: