söndag 1 mars 2009

Jag läser en artikel just nu om interaktionistiska perspektiv på studiet av sociala problem, jag förstår inte heller vad som menas med det, men det beskriver lite olika tankesätt om hur sociala problem uppkommer och fortgår och är faktiskt väldigt intressant.

Jag vaknade av mardrömmar i morses, jag var hur rädd som helst och det tog sekunder innan jag förstod att det bara var drömmar. Jag tittar mig omkring och jag blir enormt lättat över att jag är i min lägenhet och inte på en fotbollsplan med utomjordingar som försöker ta över vår planet och få in mig i rymdskeppet.
Jag har sedan klockan nio varit igång och byggt upp dagen, jag kollade först mailen och liten annat smått och gott som vanligt, jag gick ut till köket kokade två ägg precis i sin vanliga ordning, jag duschade medan äggen kokade, inte i sin vanliga ordning men fick då två saker gjort under samma tid. jag åt min frukost och läste kalletidning det också i vanlig ordning, sedan bäddade jag sängen, vädrade, städade lite, diskade och skrev ut min artikel från kursportalen som jag just nu läser och sedan placerade mig här med en kopp te på nattduksbordet till vänster om mig.

Runt klockan fem idag kommer Lina och Emilia till Göteborg så jag ska iväg till Majorna och hälsa på dem senare, ska bli höjdpunkten på den här veckan. När Anton slutar jobbet vid klockan sju ska jag försöka övertala honom att vi ska storhandla för vi ska lämna tillbaka bilen idag eller imorgon så det vore bra att ha gjort det.

Nu ska jag läsa klart de sista tre sidorna av artikel ich sedan gå på grundboken som har tre kap som jag måste läsa tills på ons.

Inga kommentarer: