måndag 2 februari 2009

Det har varit en lång dag och jag hade tydligt gjort upp en plan att jag skulle lägga mig tillrätta och läsa klart alla de sidorna jag förbestämt. Jag läste i en och en halvtimma och intalade mig själv att man måste ha en paus för att få igång hjärncellerna efter en sådan uttömmande timma. Jag tog ett bad, pratade i telegfon, tittade på ett avsnitt av Desperate housewives, och sedan skulle jag på det igen. Jag böejade bläddra i ett häfte och insåg att jag inte kan läsa på lösapapper, måste ha den inbunden för jag kan verkligen inte koncentrera mig på störrande lösblad så imorgon tänker jag gå till kåren och hoppas hitta den till ett rimligt pris, det känns nästan som en dålig anledning till att inte läsa men jag försöker att inte se det så.
Jag ska istället läsa i två andra böcker, klockan är bara kvart i nio och ska snart borsta tänderna och göra allt klart så jag inte hittar några andra anledningar...borde egentligen diska eftersom jag inte slutar förrens klockan halv fem imorgon. Ska vara i skolan från 8-1630, känns helt sjukt.

Idag hade vi två föreläsningar, den andra var helt urflippad på grund av att folk ställde helt onödiga frågor som inte alls rörde ämnet så föreläsaren hela tiden seglade ut från ämnet och det slutade med att vi pratade om hur omtänksamma elefanter är istället för "vanlig" social omsorg.

Nu ska jag ta tag i mig själv för det var det som den här dagen skulle gå ut på. Min självdiciplin slår inga rekord den här veckan heller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mami säger; finns väl inget så störande som när folk ställer frågor för frågandets skull! Ringer ikväll om vilken färg o storlek det skulle vara på skorna!
kramisar

Cornelia sa...

Hoho! Du är utmanad!