tisdag 25 november 2008


Det har varit en väldigt bra dag, helt fantastisk faktiskt.
Pengar har rullat in på kontot från olika håll. Fick faktiskt en lön från mitt förra jobb som jag absolut inte trodde jag skulle få. Imorgon ska jag även jobba för mitt gamla jobb, bara runt fyra timmar, dela ut lite flyers på stan och tjäna några hundralappar. Det känns så himla skönt att få göra någonting och så klart så är det skönt att få lite pengar.

Jag gick upp ganska sent idag också. Jag blev superglad när jag såg lönelappen, lagade frukost, väckte Anton för att jag blev så glad. Jag tog samma spårvagn som Anton tog till jobbet, gick till banken och satte in lite pengar jag hade löst på mitt konto. Jag myste sedan runt någon timma i affärer och sist hamnade jag inne på Panduro där jag handlade lite pyssel inför jul, orkar inte sätta mig med det idag men för hoppningsvis någon gång senare i veckan. När klockan blev halv fem så tog jag och Amanda de första stegen in på Sportlife i Almedal. Vi körde stenåhrt från första början och jag kände mig nästan litr svimfärdig efter rullbandet, hade inte ätit mer än frukost och hoppas det berodde på det och inte att jag är allt för otränad. Vi körde någon timma och sedan satt vi svettiga och glada på spårvagnen på väg hem. Jag har inte orkat duscha än och tänkte göra det nu och sen äta lite kvällsmat.

Efter jobbet imorgon tänkte jag gå dit igen och sen imorgon kväll så är det Julkrans bindning, ska bli jätteroligt. Imorgon känns som en bra dag det också.

Titta förresten vilkan fina systrar jag har. Världens bästa tror jag.
Förut bodde jag i samma stad som Corre och nu bor hon typ hundra mil bort känns det som.
Vi får väl försöka åka hem till Lidköping samtidigt helt enkelt.
Jessika och familj kan jag nästan träffa när jag vill, toppenbra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh söta lillasyster! Är så glad att jag får ha dig så nära!

Puss Puss

Cornelia sa...

åh, vad gulliga vi är! Kul för er att ni får gosa när ni vill då...känner mig lite utanför:-) det går tåg TILL örebro också, inte bara från...puss