onsdag 19 november 2008

Diskbänken är ren, all disk är diskad, sängen är bäddad, plattången upphängd på sin krok och alla kläder vikta eller upphängda i garderoben och lägenheten är fin, fortfarande känner jag att jag vill småstäda lite till. Bara för att jag älskar att vakna upp och se att allt ät i sin ordning och att man verkligen kan njuta när man kommer in i köket och ska äta frukost. Det finns inget tråkigare än att ställa sig och diska på morgonen för att kunna ha en tallrik till flingorna. Notera att vi bara har fyra djupa tallrikar, det är inte så att det är berg av disk som aldrig diskas.

Anton har nu för sjätte dagen irad kilat i väg till jobbet, sista natten nu innan han är ledig hela helgen. Jag har inga speciella planer, Anton ska antagligen kanske gå ut på lördag, jag känner att jag inte rikigt har råd och funderar på att gå till Franciskus på lördag och hjälpa till lite där. Har träffat en jättemysig tjej där som jag nu varit med två onsdagar, toppen!
jag var där ända till klockan kvart över fyra, kändes som en helt vanlig arbetsdag och jag var faktiskt trött när jag var hemma, även fast jag inte gjort speciellt mycket, mest suttit i soffan och pratat och druckit thé, diskat lite och kokat pasta. Efter jag kom hem så lagad vi mat sedan åkte jag och Amanda till Frank's och tog en kopp Thé och tog sedan bussen hem igen, mysigt!

Eftersom min syrra så fint länkat till min blogg i hennes blogg så tänkte jag göra det också, kolla in hennes blogg här, hon är grym!

Nu ska jag kika klart på nyheterna och sedan lägga mig och läsa min nya bok

Inga kommentarer: