måndag 17 november 2008

jag älskar min nya blogg

Nu när man är arbetslös och väntar på svaret från Göteborgs universitet, och om man faktiskt får börja plugga nu i januari så håller man ju extra hårt i sina sista slantar. Jag går inte på stan och kikar i affärer, jag tittar på alla priser i mataffären, jag handlar inte mer än jag behöver och jag suckar väldigt tungt när jag ser att det bara är en dag kvar på min månadskort och är tvungen att punga ut trehundra kronor, som egentligen inte är någon summa för mig som åker så mycket.
Jag har inte handlat ett klädplagg på hur länge som helst och jag trodde jag skulle tycka det var jobbigare än vad jag tycker att det faktiskt är. Jag känner mig ganska nöjd när jag går ut ur en affär tomhänt, förr så handlade jag mer för själva handlandets skull, nu är jag faktiskt ganska nöjd ändå.
...skulle dock vara väldigt roligt att ha några tusen att handla för. Hellre handla med gott samvete än tvärt om, då kan man ju ändå inte njuta.

Till någonting annat, jag och Amanda tog några varv i spåret och jag var lika trött som igår när jag kom tillbaka, kände att jag ville komma tillbaka till lägenheten ännu nöjdare, därför spurtade jag de sista två hundra metrarna, det kändes faktiskt bättre också. Jag var svettig när jag kom tillbaka och jag frågade Anton om han ville känna min svett i pannan, men det tyckte han inte alls lät som en bra idé?! Ett tecken på att jag gillar bekräftelse på att jag faktiskt är duktig när jag gör någonting sånt, två dagar i rad! Jag och Amanda stod utanför fysiken och kikade på alla som sprang på banden, lyfte alldeles för tunga hantlar och gjorde situps på fel sätt, jag vill också in i gemenskapen. Kunna säga "ah, men då syns vi på gymmet om tjugo mins då" Men lite snål som jag är just nu så hoppas jag komma in på GU och få studentrabatt på träningskorten som faktiskt är väldigt mycket.

Anton har åkt till jobbet och det känns trist, i och för sig kan jag ha datorn för mig själv nu, jag får välja vilket tv-program alldeles själv, men det är inte lika roligt, jag vill retas lite idag fick jag inte röra kontrollen, det var fotbollsgalan och eftersom jag fick se tre program som han hatar igår så fick jag bara sitta här i hörnet av soffan och vara tyst. Jag plågade honom med singing bee, ensam mamma söker och sanningens ögonblick, söndagarna är tjejernas favoritkväll, i alla fall min.

Godnatt, känns så himla skönt med en ny blogg hoppas ni också tycker det

Inga kommentarer: