söndag 23 november 2008

Ligger kapsyler i hela köket, bordet är kladdigt efter diverse burkar, en tuborg öl står mitt på bordet och stinker, soffan är nersutten, och det står påsar i köket med burkar och glas. Japp detta får man räkna med när det är ett gäng killar här på förfest. Jag lämnade dem tidigt, innan alla hade kommit när klockan var runt halv sju. Jag gick bort till Franciskus hjälpen och tillbringade nästan hela kvällen där. Lagade i ordning lite klyftpotatis med biff och sallad, tittade på film, berättade roliga historier och gick där i från klockan elva. Ringde Anton och mötte sedan upp dem på ett ställe som hette ritz tror jag. Det var ett väldigt fint och mysigt ställe. Jag bestämde mig för att åka hem lite tidigare än Anton och när jag väl sitter på spårvagnen upptäcker jag att jag inte har mina nycklar med mig hem, fan också tänker jag och inser att det verkligen är svinkallt ute. Ringer Anton och ber han komma så fort som möjligt, jag tror jag väntade i fyrtio minuter. Jag ska aldrig mer åka hem tidigare utan att veta att mina nycklar ligger säkert i väskan.

Dagen är fin, och jag ska nog ut och gå idag eller ikväll, jag känner även att jag vill laga något gott att äta, och sen ikväll bara njuta av en film, kom på nu att det är söndag och att det är bra på Tv just idag, så jag kanske skippar filmen, låter Anton tjura lite för att han hatar alla program jag vill titta på men ändå inte får byta eftersom jag bokat upp söndagen hela veckan.

Nu ska jag ta mig lite frukost, en sen sådan. Blir nog knäckebröd med ost och till det en tallrik havregryn och russin i mixad kompott.
usch lägenheten luktar öl, eller är det bara för att burken står på borden precis vid mitt ansikte?

1 kommentar:

Cornelia sa...

men åhhh, vill vara i gbg nu, så att vi kan gå ut och promenera! När ska du hem till lish nästa gång??